speedygonzales 


/ 3
kapat


  1. yeni bir yazar.

    (bkz: hoş geldiniz)
    #2970087 (ecayip heyvanlara benziyirsen, 08.02.2008 08:07)
  2. hoşgelmiş yazar arkadaşımız.
    #2975143 (sohodo, 09.02.2008 02:27)
  3. yeni bir hoşgeldin denilesi yazar. neslinin renkli yazarlarından olmaya aday gibi. inşallah yamulmuyorumdur.*
    (bkz: hoş geldiniz)
    edit: yazmayım yazmayım dedim ama bu anlattıklarım kime battı. merak ediyorum lütfen bir özel mesaj atsın. yalvarıyorum.*
    #2978466 (yoksa yamuluyor muyum, 09.02.2008 21:27 ~ 21:32)
  4. daha gün bitmeden gün içinde 96 entry girmiş, isminin hakkını veren, gaza gelmiş, önüne dağlar dikseniz, çöller koysanız durmayacak gibi gözüken yazar şahsiyet. * *
    #2979061 (seyir, 09.02.2008 23:03)
  5. hoşbulduk demek isterim sözlük ancak hemen eklemeliyim ki, bu başlık cursed başlıktır. bu başlığın altına yazan yazarların entryleri gizemli bir biçimde eksilenir. amman dikkat diyeyim. **
    #2979113 (speedygonzales, 09.02.2008 23:11)
  6. yemişim eksiyi sana bir şey olmasın dediğim, takip edilesi hoşgelmiş yazar.
    #2979150 (bush un metresi olan ayi, 09.02.2008 23:16)
  7. sözlüğün ortalama zekasının bir hayli üstünde olan yazar. seni sevdim evlad.
    #2980943 (siniir, 10.02.2008 04:18)
  8. kendisini meksika'da tatil yaparken tanıdığım, o zamanlar bıyıklarının yeni yeni terliyor olduğunu hatırladığım yazar... hıh, dükkanıma ilk geldiği günü hatırlıyorum da ne kadar da çekingendi, bir o kadar da sokulgandı... ısındık birbirimize keratayla, hatta daha sonra caretta carettalar için yardım bile topladık, ayrıca karate de yaptık, aynen böyle esprileri uzatıp ortamı da soğuturduk... zira meksika o zamanlar o kadar sıcak ki mikrodalga fırın gibi içine işliyor herkesin. yemekler için fırına gerek kalmıyor, asfalta koymak yetiyor. insanların yumurtaları haşlanıyor, testisleri birbirine yapışıyor. işte yıllardan bi yıl, günlerden de yamulmuyorsam pazar, ilk defa birbirimizi gördük salı pazarında... o sütyen satıyor, "meksikalı ikizlere rahip başlığı" diye bağırıyordu, bir yandan da roberto hoşses'in çakalcarlos'la düetinin çaldığı teybi dinliyordu.
    sordum ona:

    - sütgen kaç para?
    + sen mi takacan manda?

    diye cevap verdi, bir an duraladık, sonra aynı amerikan filmlerindeki gibi güldük birbirimize. o an içime sokasım geldi onu, düşüncemi okumuş olacak ki "oha, oha" dedi, ben de düşüncelerimin mecazi olduğunu belirttim, belirtecime güvendi.

    - sen, dedim, evlat sen evet sen, kaç yaşındasın, kaça gidiyorsun, adın ne, kimlerdensin, hangi takımı tutarsın, yoksa tutarsız mısın?
    + ben, dedi amca, ben evet ben, 18 yaşındayım, 18 e gidiyorum, adım gonzales ama meksika eşrafı bana speedygonzales der, hacırobertoabrahamovicoğullarıgillerdenim, köklü bir ailemiz var, meksika'da herkes bizi tanır, annemgil meksika'nın elit kesiminden, babamgil de yükselmeye çalışan küçük burjuvalardan ama ben duruma isyan ederek burada çalışıyorum, tuttuğum takım "iyi olan takım" dır, çünkü oyakbank'ın da hep vurguladığı gibi iyiler mutlaka kazanır. tutarsız değilim hayır, sadece iki tutam umarsızım.

    ondan gelen bu derin ifadeler beni gönlümden vurdu, beynimden vurulmuşa döndüm, evet, gönlümden vuruldum ama beynimden vurulmuşa döndüm, işin ilginç olan tarafı da buydu zaten. ona yanımda çalışır mısın diye teklif götürdüm, teklifi inceleyeceğini belirtti, belirtecine güvendim.

    o zamanlar marianna diye bi hatun var, tüm meksika peşinde, antonio banderas'ı kapının önüne koymuş öyle bi kadın yani... speedygonzales'in bu kadına asıldığını duydum, eğer duyduğum doğruysa meksika'nın tüm kabadayılarının hedefi haline gelmiş olacaktı... ki öyle de oldu, bu duyduklarımın da doğru olduğunun göstergesiydi... o zamanlar onun iki üç kez hayatını kurtarmışlığım var... sonra o da beni sevdi, sahiplendik birbirimizi, sonra kutuplaştık...

    onu sevdim ben... her gece horlamasını, ağzından salyalar akmasını sevdim... röfleli saçlarını okşamayı sevdim, o metroseksüeldi de birazcık...

    ben onun eve getirdiği kızlara ayar verir kovardım evden, ben biraz yabaniydim, o daha evcildi...

    ramazan'da iftarlarda fırına koşup pide alıp gelmesini sevdim, ense traşını göstermedeki hevesini sevdim... orucu bir türlü tam tutamayışına güldüm, iftardan evvel unutup pide yemesine koptum, iftar sonrası girdiği entrylerle yarıldım.

    işin şakasını her zaman yaptığım gibi bir tarafa bırakmam gerekirse eğer, saygı duyulası, klavyesi yağlanası yazardır... bazen "işte budur" dedirten, bazen "get len" dedirten yazardır, özellikle dinle alakalı entrylerinde kimi zaman sinir (bkz: siniir in dinle alay etme çalışmaları) eden yazardır ama illa aynı düşünecek de değilizdir, fakat bazen saygı duymak da gerekmektedir, insan olanın öyle olması gerektir, fotokopi parasının boşa gittiğini söylersem o beni anlayacaktır ama her şeye rağmen farklı olmamız normal olandır. aslında hayat da bu değil midir?

    yorumunun üzerine yorum yazmayı bir borç bilip aramızdaki bağı kuvvetlendirmek adına yazdığım bu saçma entryden sonra bir adet tebessüm etmesi, benim için her şeyden değerlidir.

    bu saçma entryden sonra beni hala silmediyse gönlünden aramızda kopmaz, yanmaz, yapışmaz, paslanmaz çelik bir bağ var demektir. bu bağın üzümünü yemelidir kendisi. afiyet olsun çekilesi yazardır.

    kendisi için 20 dk entry yazdığım yazardır aynı zamanda, olsundur, onun için feda olsundur, söz konusu speedygonzales'tir, en derun saygılarımla...

    (bkz: enderun mektebi)
    (bkz: enderun mektebinin derinliği)
    (bkz: laz kardeşlerimizin saygı ifadesi)
    (bkz: en derun saygularumla)
    #2981142 (aklini kullanan gerizekali, 10.02.2008 06:22 ~ 12.02.2008 05:34)
  9. taninmis bir cizgi film olan meksika nin en hizli faresi gonzalesin ingilizce ismi.
    #2981205 (ANTEPLI, 10.02.2008 08:47)
  10. kahraman mertebesinde yazar kişisi. sevilesi nesildas.

    edit: ayrıca birinin gozunu fena korkutmus olacak ki sindirme politikasını benimsemiş halde, ciddiyetle takip ediyor o kişi bu baslıgı.
    #3020478 (aritra, 17.02.2008 21:53 ~ 21:59)
  11. eline sağlık denilesi yazardır..
    #3031352 (good devil, 19.02.2008 19:50)
  12. hızlı insandır, görünmeyendir, kovalanandır, kovaladıkça kaçandır. geri dönüp de 500'üncü entrymi sana söz vermiştim biliyorsun, 503 olmuş bu, özür dilerim.

    tanım: çizgi film karakteridir, ama gerçek hayatta uludağ sözlük'te yazmaktadır. çok hızlı yazdığı söylentiler arasındadır.

    edit: bazı entrylerimi sildim, 500. ile sana geliyorum.

    edit 2: çaylaklıktan çıkan, ama benim ona ancak çaylaklıktan edit gönderebildiğim yazar. hayırlı olsun yazarı, kolay gelsin yazarı. iyi yaz, canımı ye yazarı.
    #3104510 (aklini kullanan gerizekali, 07.03.2008 00:59 ~ 08.03.2008 00:53)
  13. kendisi aracılığıyla seovi ve çalışma koşullarıyla ilgili çok değerli bilgiler edindiğim yazar. ben nedir, nasıl çalışırlar bilmezdim, sözlükte bug var masumiyetiyle hüsn-i talil yapardım, lıp diye anlamış ne olduğunu, ikimize birden bindiğini ibnenin. *
    bu arada;
    (bkz: geçmiş olsun kardeş)
    #3107922 (liber libera, 07.03.2008 20:21)
  14. sözümü tuttuğum yazar. 500. entry'imi armağan ettiğim yazar.
    #3115463 (aklini kullanan gerizekali, 09.03.2008 18:13)
  15. (bkz: #3168408) entrysi ile ahanda budur nedirten dikkatli yazardır.
    #3168465 (anata o gi shiteimasu, 20.03.2008 20:06)
  16. zeki, yakışıklı, bilgili, bi'tane yazar. duygusal da. ayrıca yatakhane arkadaşım, okuldaki biricik rehberim.
    kimi zaman agresif olur, kimi zaman soğuk olur; ama onu tanırsanız, neden böyle yaptığını bilirseniz bu tavırları sevginizi güçlendirir. cüsseli değil belki ama, sözlükte cüsseye ne hacet.
    i m loving him *
    #3172062 (kara mi kizil mi, 21.03.2008 17:18)
  17. siyasi başlıklara girdiği entrylerle dikkat çeken, yazdıklarını muhakkak takip edeceğim beşinci nesil yazar.
    #3180292 (oblomov, 23.03.2008 15:02)
  18. görüşlerine aykırı bir konuda yorum yapanları, hiçbir şeyden haberi olmayan, şovenist propagandalara kanmış kişiler olarak yaftalayan yazar.

    bir kere şu halkların kardeşliği cümlesini bırakalım. bu cümle bir saçmalıktır. biz zaten kardeşiz, etnik kimliklere dayanarak, "türk kürt süryani ermeni laz çerkez abaza abazan" kardeştir şeklinde insanların beynine tokat gibi çarparsak bu fikirleri, otomatik olarak, "ulan bak bunlar türkmüş, aa biz de kürdüz." düşünceleri uyanmaya başlar.ve bin senedir etnik çatışma ve ırka dayalı milliyetçilik bilmeyen bu topraklarda fitili çekilmiş bir bomba infilak eder.

    devletin yanlış politikalarını eleştirmek kendini aydın saymak isteyen her insanın sorumluluğudur, bu noktada hemfikirizdir umarım. ancak otuz bin kişinin katlini caiz görüp, "yaa dilimizi kültürümüzü yasakladılar biz de dağa çıktık ortalığınnn mısına koyduk" cümlesini -ya da bunu çağrıştıran cümleleri- etme hakkını tanımaz kimseye. edemez kardeşim, burası türkiye cumhuriyeti ise, bu topraklarda oturan hiç kimse zorunlu olduğu için terör yoluna başvurduğunu söyleyemez. bir insan kalkıp, "ben kürtçe konuşacağım, dilim budur." derse ben onu anlarım, hak veririm. ancak, "ben kürtçenin konuşulup, kürt kültürünün yaşanabildiği bir ülke için dağa çıkıyorum" derse orada dur derim. devletin jandarması polisi var ancak bizimde elimizde bursa nutkumuz var. sessiz kalmamızı kimse beklemesin.

    kürt kardeşimin üzerinde kurulan baskıyı kullanarak şoven milliyetçilik yapıp, dağlara çıkıp avrupanın orospusu olmuş, amerikanın orospusu olmuş, kucaktan inip kucağa binen bir terör örgütüne maşalık eden, onlara sözde özgürlük savaşçıları diyen bir zihniyetin temsilcilerine karşı nezaketten bahsetmesi ise ayrı bir ironi. ayı resmini duvara asıp altına ayı yazamayız, ayı ayıdır. sri lanka'da da ayıdır, sudan'da da, fransa'da da.

    kendisini özgürlüklere inanılmaz düşkün biri olarak görüyorsa ona saygı duyarım ancak özgürlüklere olan düşkünlüğümden ötürü çocuk öldürenlerle aynı çizgideyim derse ben de bir çizgi çekerim. kırmızı hat falan.
    #3180360 (gulce, 23.03.2008 15:19)
  19. pkk sempatizanı olmayan yazardır. anlatmaya çalı$tığı $ey $udur:

    - bu sözlükteki hiçbir yazar pkk nın bebek öldürdüğünü görmedi. sadece ölü bebek fotoğrafları gördü.

    - bu sözlükteki tüm yazarlar aynı $ovenist ilköğretim eğitimini aldı, aynı $ekilde osmanlıya, türklüğe bağlandı. ancak $urada bir hata var, $anlı osmanlı ordusu arnavutluğu alırken 9 senelik yenilginin ardından ku$atmada ba$arıya ula$mı$tır. ancak ne hikmetse bizim bu 9 senelik yenilgiden hiç haberimiz yok. verdiğim örneği anlayamayan ki$ilerin, george orwell'in 1984'ünü okumalarını tavsiye ederim.

    - bu sözlükteki hiçbir yazar, jandarmanın ve türk ordusunun güneydoğu'da tam olarak neler yaptığını bilmiyor.

    - bu sözlükteki tüm yazarlar, ermeni soykırımı hakkındaki delillerin varlığından emin, ama bu sözlükteki hiçbir yazar bu delilleri somut olarak görmü$ değil.

    size bu konuda milyonlarca örnek verebilirim. isterseniz çıplak fotoğrafları için tıklayınız habercilik anlayı$ından, isterseniz halkımın uğradığı dezenformasyondan.

    ben size ne ermeni soykırımı oldu diyorum, ne de pkk özgürlükleri savunan bir örgüttür diyorum. ancak ermeni soykırımı olmamı$tır da demiyorum. çünkü ben vatan gazetesinin attığı ba$lıklara, ya da solcu dergilerde gördüğüm gaz pompalayan man$etlerden kaptığım ate$le yazmıyorum buraya.

    geçen gün ne ya$adım biliyor musunuz? 16 yıllık tanıdığım iki insanın kar$ıla$ması. biri yıllarca bana bakmı$ teyzem idi, biri de bana çok yakın bir insan olan, izmirlilerin bilebileceği bir isimdi, kumrucu sabri, sabri abim.

    teyzemin söyledikleriyle donakaldım. anneme aynen $öyle diyordu. 'abla, sabriler kürtçe konu$uyor, artık oradan alı$veri$ yapmayalım.'

    ben sabri abinin hiçbir zaman bir yere bomba attığını, ya da bebek öldürdüğünü görmedim. sadece i$ini yaparak insanlara iyi davranıyordu, yurdumun bir insanıydı.

    ben bu ya$ımda doğuya da gittim. bir sınıfta türkçe bilmeyen öğrencilerin türkçe konu$maya çabalamasına da $ahit oldum 16'ımda. insanlardan tiksindim, davranı$larından tiksindim onların. empati kurup anlamaya çalı$tım.

    hrant abim öldüğünde ise, çok üzüldüm, yazılarını okumayan insanların arkasından ettiği beddualara üzüldüm, beddua edenlere de kızamadım, kendime kızdım.

    bir $eyleri deği$tirmek istiyorum. bu sözlük benim aracım. pkk terör örgütüdür dememi isterseniz, derim, çünkü pkk ba$langıçta olmamasına rağmen, son 10 yıldır bir terör örgütü. ancak onları anlamaya çalı$mazsanız, bunlar pkk'lı, ellerini sıkmayıp gebertelim, hepsi ölsün derseniz, i$te burada asıl terörist siz oluyorsunuz.

    bu entry'i okumadan eksileyecek bir çok insan var biliyorum, ancak yine de yazıyorum:
    ki$isel tanım: dü$üncelerini açıklarken yılmayacak, öfke püskürmemeye çalı$an yazardır.
    çocuk öldürmekle suçlananları da tanımı$, suçlayanları da tanımı$ yazardır.
    #3180430 (speedygonzales, 23.03.2008 15:38)
  20. büyük konuşan yazardır. başkaları adına yargılarda bulunan yazardır. başkaları ile ilgili kesin hükümler verecek haddi kendisinde bulan yazardır.

    kısacası herkes tarafından takip edilmeye değer, benim açımdan tahrip edilmeye bile değmeyen bir yazardır.
    #3180442 (gulce, 23.03.2008 15:41)
  21. sadece hayatından örnekler veren yazardır.
    1 ay boyunca hakkari'de, bombardıman altında, küçücük çatının altında ya$amı$, ya da benzer $eyleri tecrübe etmi$ yazarların kendisine özel mesaj atmasını beklemektedir.
    kendisiyle ilgili bu kadar çok entry girmekten de tiksinmi$, bundan sonra girmeyecek ve hakkındaki ele$trilere sadece boyun eğecek yazardır.
    #3180457 (speedygonzales, 23.03.2008 15:46)
  22. anlaşılana göre izmir şirinyer'de sadece ekmek parasının peşinde koşan bir gencin pkk'nın koyduğu bir bombayla hayatını kaybetmesinden sonra ailesinin ve iki ay içinde evleneceği nişanlısının acısını aynı çatı altında paylaşmayı tecrübe etmek istemeyecek, bunu düşünemeyecek olan yazardır.

    herbirimizin tarafı da, tecrübesi de farklı tabiki..
    #3180490 (junojuno, 23.03.2008 15:55 ~ 15:59)
  23. kesin gibi konusarak afakilesmis yazarimizdir. oyle ki siz pkk'nin bebek oldurdugunu gordunuz mu, fotografini gordunuz diyecek kadar.

    peki ya kameralar, ya insanlar, ya sehitler?.. onlar icin de oyle bi dunya yook diyebilir mi?

    bu sozlukte kimse guneydoguda jandarmanin ne yaptigini bilmiyor diye bir cumle kurmus. kismen dogru, bilemeyiz. peki kendileri biliyorlar mi, biliyorlarsa hangi sifatla? *
    sayet speedygonzalez de bizim gibi normal bir vatandassa bizim bildigimizden fazlasini bilemez, bilse de gercegi yansitmaz cunku kulaktan dolma olmaktan oteye gidemez.

    fasizme karsidir, iyidir, hostur.

    ama havada kalan bir iddiasi vardir ki o da pkk ile savasmak yerine onlari anlamaya calisin demektir.

    senelerdir binlerce gencecik turk cocugunun canini almis, analarin ahini almis, ocak sondurmus, amerika ve emperyalizm karsiti olarak baslayip yollarina kurt fasisti ve amerikan muttefigi olarak devam etmis, turlu illegal yoldan para kazanmis ve halihazirda da avrupa'nin cesitli yerlerinde bundan para kazanan ve boylece bir asamadan sonra ozgurluk savasi falan gibi kisvelerle ust duzeylerine menfaat saglayan, binlerce kurt gencinin de - aslinda kurt genci diyerek ayirmak istemezdim- hayatini karartan, aklinin celdigi kurt genc kizlarini da sozde komutanlarina meze eden en duzgun tabirle serefsiz, hayasiz bu orgutun anlatmaya calistigi ne vardir?

    bu sirkulasyonlardan bir devlet ne anlam cikarir?

    su anlami cikarir, bu orgut turkiye ve turk halki icin her an her yerde patlayabilecek bir bomba niteligi tasimaktadir ve yok edilmek zorundadir.

    her sey daha fazla anlasilamayacak kadar acik zaten.
    #3180498 (the godfather, 23.03.2008 15:58 ~ 16:00)
  24. anlatmaya çalıştığı şeylerin bir türlü anlaşılamadığı yazardır.
    insanlar sürekli kötü bir şeyin olması gerektiğini kendilerini inandırmamış olsalardı böyle olmazdı.

    platonun kriton adlı bir diyaloğu vardır. henuz sokratesi tekrar etme doneminde yazmıştır bu diyaloğu, dolayısıyla fikirleri sokrates'e maletmek daha doğru olacaktır.
    bu kitapta sokrate'sin arkadaşı kriton sokrates'i zindandan kaçmaya ikna etmeye çalışmaktadır. ama sokrates bunu reddeder. nedeni de şudur:

    devlet bize belli haklar verdi, karşılığında belli şeyler istedi. kabul etmemiş olsaydık buradan gitmeliydik. şimdi devlet yanlış bir şey yaptı, ama ben şimdi kaçarsam ben de yanlış bir şey yapmış olurum. çünkü devletin koşullarını kabul etmiştim. şunu da biliyoruz ki kötülüğe kötülükle karşılık vermek yanlış, çirkin ve kötü bir davranıştır.
    sokrates'in devlet hakkındaki düşüncelerine katılmadığı söyleyebilirim, ama "kötülüğe kötülükle karşılık" vermek konusunda söylediklerini anlayamıyoruz. çok derin bir şey değil, sadece etik bir söylem.

    yani siz "pkk'lı bizi bombalıyor, biz de onlara küfür edelim, onları öldürüp bombalayalım" derseniz, sürekli birileri zarar görecektir. ama siz "pkk bize zarar veriyor. neden? şu yüzden. o zaman şu şekilde çözelim" gibi basit bir mantıkla her şeyi çözebilirsiniz. ben özgür olmalarını tercih ederdim, ama ideolojileri bir kenara bırakırsak sorunun bu şekilde çözülmesi yine ideal olandır. oraya eğitim yatırımı yapılabilir, bilinçlendirme çalışmaları yapılabilir, çekmek istediğiniz yöne bağlı. pkk size saldırırsa tabi ki savunacaksınız, ama "pkk'lıların hepsini öldürelim" demek de bencillikten fazlası değildir.
    işte bunu anlasanız, zaten böyle gereksiz tartışmalar kendiliğinden uçup gider. o zaman da ideoloji tartışmaları başlar ve ideal yaşama bir adım daha yaklaşılmış olur.
    #3180544 (kara mi kizil mi, 23.03.2008 16:07)
  25. --spoiler--
    çünkü pkk ba$langıçta olmamasına rağmen, son 10 yıldır bir terör örgütü
    --spoiler--

    1984 ten itibaren silahlı eyleme başlayan ve bu gerizekalı hesaba göre 1998-1984 arasında katledilen onbinlerce masum insanı görmezden gelen şaşkın yazar. pkk ya yada kürt faşizmine yaranmak için mütamadiyen saçmalamayı bırakıp, doğru oturup doğru konuşması gereken yazar.

    kürt toplumu pkk ile olan organik bağını kesmediği sürece bu coğrafyada barış olmayacağını artık kendisinin ve kendisi gibi benzer fikirde olan diğer kürt faşistlerinin iyice bellemesi gerekir.
    #3180549 (gameguru, 23.03.2008 16:09)
/ 3
Copyright © 2008 - uludağ sözlük

speedygonzales başlığındaki tanımlamalar uludağ sözlük yazarları tarafından yapılmıştır. speedygonzales ile ilgili tanımlamalar bulunmaktadır. yazılanların hepsi yalan olmakla beraber sadece uludağ sözlük yazarlarını bağlamaktadır. sitede yazanlar birinci dereceden el emeği göz nuru olup yürütülmesi durumunda iş bu kişi uludağ a tatile ıssız bir kulubeye davet edilecek 'ben içerdeyim gel canım nedir bu speedygonzales nedir problem' denilip uludağ gazozuna ilaç konmak suretiyle etkisiz hale getirilecek ve sonra ibreti alem için bilimum dağ hayvanatına yem yapılacaktır. ayrıca soğuk içilmesi tavsiye olunur ve bundan doğabilecek bir boğaz tahribatı durumunda bana ne denilir. feci şekilde bir ek$i sözlük klonudur. in this page you can find information about speedygonzales. Copyright of the articles are belong to their authors.

» wwe smackdown vs raw 2007 » paleolitik donem » bedava sitem » cenabet halde deney yapan insan » denitrifikasyon » kotiledon » bomba efekti » olum sana hic yakismadi » young people fucking » the pusy cat dolls » anti antalyaspor » sari odalar » telsim musteri hizmetleri » hiyarli baba » necati seckin » sertab erener kocasi » talijanska » faruk nafiz camlibel » faruk nafiz camlibel » milli cemiyetler » roman okurken olen adam » erik gerets » abby fine reader » bana yalan soylediler » kemal kilicdaroglu » hayatin gercekleri » uyusturucu satmak » oss den ilk cikan kisiyle veli diyaloglari » suleyman cakir lisesi » ekmek » a » b » c » d » e » f » g » h » i » k » l » m » n » o » p » r » s » t » u » v » w » y » z » sitemap » kısa » istiklal caddesindeki emolar » paladyum » nikolaj abraham abildgaard » baba parasi yiyenler rahatsiz » evrim teorisi » nipla » banshee » vtm » fetoscular el kaldirsin » for hot guzel